Fontos közlemény

HTML

Üdvözlünk

Üdvözlünk a Ferences Gimnázium 2008.c osztályának érettségi utáni kapcsolattartó oldalán. Jó időtöltést kívánunk!

Utolsó kommentek

• Kajszi: Kedves Osztálytársaim! :) Mindenkinek aki eltudott jönni nagyon köszönöm hogy velünk ünnepelt, nem... (2011.09.19. 22:06) Meghívó
  • Lia (*_*): Kedves Kajszi! Gratulálok Nektek! Sajnos pont akkor van a Budavári Borfesztivál. Ha úgy alakul, ho... (2011.08.25. 14:09) Meghívó
  • ani-bogár: Szia Anna! Gratulálok! Sajnos nem tudok ott lenni a nagy napon, mert Korzikán leszek, de kívánom, ... (2011.08.22. 11:53) Meghívó
  • Kajszi: Köszönöm :) (2011.08.09. 20:19) Meghívó
  • matyko: gratulálok Kajszi!;) Remélem ott tudok lenni, felírtam az időpontot! (2011.08.08. 18:24) Meghívó
  • Utolsó 20

Hírcsatornák

2008.10.03. 23:44 eckerg

Osztálytúra a Pilisben

Kedves osztálytársak!

Arra gondoltam, hogy elmehetnénk egy kicsit kirándulni a Pilisben, konkrétan Pilisszentlászlóról Visegrádra, október 23-án november 8-án. Az út hossza kb. 15 km lenne, de ez nem olyan nagyon sok, mint amilyennek tűnik, mivel szinte végig egyenletes terepen fogunk menni. Beteszek ide két képet: az egyiken többé-kevésbé a túra útvonalát látjátok, a másikon az útvonal függőleges profilját (ha ránéztek, rájöttök, mi az).

eckerg: térképeckerg: függprofil

Az útvonalon levő, összesen 7, ládát ábrázoló ikon 6 db geoládát jelöl (5 db hagyományos + 1 db 2 részből álló multi). Gondoltam, hogy esetleg titeket is érdekelne: létezik egy játék, amiben GPS-szel kell megkeresni elrejtett ládákat. A játék neve geocaching - lehet, hogy páran már hallottatok róla. A lényege: a játék weboldaláról letöltöd a geoláda koordinátáit a GPS-edbe, elmész a helyszínre és megkeresed a ládát. Ez nem annyira egyszerű, mint hangzik, mivel az erdőben a GPS-nek van egy 5-7 m-es szórása, tehát az általa megjelölt hely körül egy 5-7 m sugarú körben lehet a láda. És ez néha elég komoly fejtörést tud okozni... :)

A geoláda általában egy egyszerű, vízzáró konyhai műanyag doboz, benne egy ún. logbook-kal (ebbe jegyzed be, hogy igen, megtaláltad), a ládajelszóval (ezzel tudod logolni (bejelenteni) a megtalálást a geocaching.hu-n), egy tájékoztatóval a ládát véletlenül megtalálóknak és néhány ajándékkal, amit az előző megtalálók hagytak ott és amikből akkor vihetsz el, ha hoztál helyette másikat. Lényeg a lényeg: remek kis játék, nagyon jól el lehet vele lenni. Ha érdekel, olvasgass a geocaching.hu-n és http://geocaching.hu/documents.geo?id=faq oldalon.

Visszatérve a kiránduláshoz: október 23-án november 8-án, reggel 8:45-kor találkoznánk a szentendrei HÉV-végállomáson. 9:05-kor indul a buszunk Pilisszentlászlóra, így 10 óra körül tudunk startolni onnan. A MapSource a túrára 3 órát írt, de kényelmes tempóban és a ládákkal együtt lesz az 5-6 óra is. Így a késő délutáni órákban fogunk kikötni Visegrádon, ahol valamelyik :29-es busszal tudunk visszamenni Szentendre felé.

Részletes útvonal geoládákkal (névre kattintva bejön a ládaleírás): Pilisszentlászló - GCLaci - Szent László-hegy - Pap-rét - Urak asztala (GCAszt, volt katonai támaszpont) - Vízverés nyerge - Molnár Lajos emlékmű - Borjúfő (GCBorj) - Nagy-Villám (GCBOB) - Jurta Kemping - GCEMH - Visegrádi Építésztábor (GCFHID) - Visegrád-Várkert

Részletes útvonalleírás:
A kék-piros közös jelzésen indulunk Pilisszentlászlóról, majd hamarosan a GCLaci geoláda kedvéért a piros C jelzésre térünk (megjegyzem, kb. ugyanolyan hosszú, mint a kék-piros, ugyanolyan emelkedéssel). A Szarvas-szérűnél érünk vissza a kék-pirosra (nagyjából eddig fog emelkedni az út, ezután egyenletes), innen a Szent László-hegyet megkerülve érünk el a Pap-rétre. Aki szeretne, kéktúra-pecsétel, majd indulunk tovább a jelzetlen betonúton az Urak asztala és GCAszt geoláda felé. (Tudom, nem így van a térképen, de így fogunk menni.) Miután fent kigyönyörködtük magunkat a lepusztult katonai bázisban, letérünk az amúgy is véget érő útról és toronyiránt árkon-bokron át elindulunk kelet felé, hogy visszaérjünk a kék jelzésre. (Jártam már azon a kéken, elvileg nem fog nagyobb dzsindzsás az utunkba kerülni lefelé menet.) A kéken észak felé fordulunk és a Vízverés nyerge és a Molnár Lajos emlékmű érintésével elérjük a Borjúfőt (GCBorj geoláda). Folytatjuk utunkat a kéken a visegrádi bobpályáig. Itt, aki akar, felmászik a Nagyvillámra a GCBOB geoládáért és egy újabb kéktúra-pecsétért. Könnyes búcsút veszünk a kék jelzéstől, a kék háromszögön enyhén ereszkedve megkerüljük a hegyet és elérünk a másik oldalára, ahol már várni fog minket a GCEMH nevet viselő kéttagú multiláda. Levadászása után erős ereszkedésbe kezdünk, de nem hagyjuk ki a hegy alján elrejtett GCFHID geoládát, így megszerezve zsinórban a hatodikat. A főutat szinte elérve szépen engedelmesen követjük a jelzést egészen Visegrád-Várkertig.

Kérlek, hogy ha tudtok jönni, akkor jelezzetek vissza kommentben! Ha valamin változtatnátok (pl. túl sok geoládázás :) ), akkor is szóljatok! (Előre szólok, hogy október 24-én és az őszi szünet további részében sajnos nem leszek itthon, tehát az időponthoz ragaszkodnék.)

További jó tanulást!

Gábor

>>" />

9 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hát meglehetősen hosszan írtál fent ezért el sem olvastam, de szerintem igen és benne vagyok, ill. lennék de mért 23adika? az nekem lehet hogy nem jó , szóval nem tom, talán
Azért október 23.-a, mert én később nem érek rá. Ennek ellenére, ha sokaknak nem jó a 23, akkor elmehettek 24-én vagy később is, csak akkor a geoládázás kimarad (hacsak nincs valakinek túra GPS-e).
Ez nagyon jól hangzik!!
pusz
miért nem megyünk egyből 23-24-én sátorral? ha nem esik az eső, akkor felöltözni akármennyire lehet, meg úgyis raknánk tüzet
Azt is lehet, hogy 23-án Dömörkaputól felmegyünk Pilisszentlászlóra, ott sátoroztok és másnap elmentek Visegrádra, csak, mint említettem, nem érek rá 24-én. Ez azt jelenti, hogy a geoládázós rész aznap elmarad, hacsak nincs valaki másnak túra GPS-e. Ha ez nektek nem gond, akkor lehet 23-24.
en csak annyit szeretnek ehhez hozzaszolni, mert nekem aztan tok mind1, h menyhert atyaval ezt a napot gondoltuk, h uromre megyunk az oregekhez :S
Keresztbeszervezés esete áll fenn. :)Nem tudtam erről, de mindegy, akkor halasztjuk a kirándulást. November 8., szombat?
de egyelore meg ne halasszunk, inkabb meg kene tudakolnunk, h vegulis akkor lehet e mennunk uromre, mert azt mondta menyhert atya, h megbeszeli, mert ugye nem biztos a dolog, es egyaltalan, h hanyan mennenk, szoval egyelore sztem ne szervezkedjunk osszevissza, mert azert most ne menjen mar karba az eddigi szervezkedesetek nektek is, megprobalok most azon nyomban kerdezoskodni... :)
Meg késve bár, de azért mégis...
Én mennék kirándulni tök szívesen, úgyhogy megyek is! A mise is jó, de az az időpont nem tuti h jó nekem, majd kiderül...:o)